تب کروم: بهترین و قدرتمندترین ترفندها

به گزارش وبلاگ ویکی، گوگل کروم با اختلاف محبوب ترین مرورگر اینترنت در جهان است. این مرورگر قدرتمند قابلیت های بسیار ویژ ه ای دارد که برخی از آن ها تا حد زیادی مورد توجه قرار نمی گیرند. اگر شما از افرادی هستید که اغلب از تب کروم استفاده می کنید، در اینجا ده ترفند مجذوب کننده برای استفاده بهتر شما از این مرورگر که تجربه مرور شما را سرگرم کننده تر و جالب تر می کنند، با هم بررسی می کنیم.

تب کروم: بهترین و قدرتمندترین ترفندها

در این مطلب می خوانید:

Toggle
  • ترفندهای استفاده از تب کروم
    • 1- ایجاد و مدیریت گروه های برگه
    • 2- در حالت تمام صفحه، تب کروم را تغییر دهید
    • 3- تب کروم مورد نظر خود را جستجو کنید
    • 4- تب کروم را برای بعد ذخیره کنید
    • 5- یک برگه تازه را بلافاصله باز کرده و مشاهده کنید
    • 6- یک فایل را در تب Current باز کنید
    • 7- تب کروم را به پنجره تبدیل کنید
    • 8- به سرعت یک یا همه برگه ها را ببندید
    • 9- برگه ای که تازه بسته اید را دوباره باز کنید
    • 10- تب کروم خود را سفارشی کنید

ترفندهای استفاده از تب کروم

در این بخش برخی از مهمترین و کاربردی ترین ترفندهای مدیریت تب های کروم را معرفی خواهیم کرد. این ترفندها، بهره وری و کار شما با این مرورگر وب را بهبود می دهد و سریع تر می کند:

1- ایجاد و مدیریت گروه های برگه

اگر تعداد زیادی برگه باز دارید، می توانید با ایجاد گروه های برگه کروم آن ها را بهتر سازماندهی کنید.

برای این کار یک تب تازه باز کنید و روی آن کلیک راست کنید تا یک منوی پاپ آپ ظاهر شود. در نزدیکی بالای این منوی پاپ آپ، گزینه Add Tab To New Group را خواهید دید. با انتخاب این گزینه یک گروه از تب کروم ایجاد می شود.

هنگامی که یک گروه برگه کروم ایجاد کردید، نماد نقطه کوچکی را در سمت چپ آن خواهید دید. برای انتخاب رنگ و نام گروه، روی نماد کلیک راست کنید.

وقتی از چندین گروه تب کروم استفاده می کنید، این کار سازماندهی آن ها را برای شما به مراتب آسان تر می کند. شما می توانید با کلیک راست بر روی موارد مورد نظر و انتخاب Add Tab To Group یا با کشیدن یک تب به داخل گروه ایجاد شده، تب های بیشتری را به این گروه اضافه کنید.

برای جمع کردن یک گروه برگه، به سادگی روی نماد آن کلیک کنید و برای باز کردن دوباره آن، یک بار دیگر روی آن کلیک کنید.

اگر می خواهید یک برگه را از یک گروه حذف کنید، روی آن کلیک راست کرده و از منوی باز شده گزینه Remove From Group را انتخاب کنید.

وقتی کار با یک گروه برگه تمام شد، روی نماد آن کلیک کنید و Ungroup یا Close Group را انتخاب کنید تا به طور کامل از شر آن خلاص شوید.

2- در حالت تمام صفحه، تب کروم را تغییر دهید

برای جابه جایی سریع بین برگه ها در حالت تمام صفحه کروم، می توانید از چند میانبر صفحه کلید مختلف استفاده کنید. در اینجا مواردی برای Windows ،Linux و Chrome OS آمده است:

Ctrl+1-8: این به شما امکان می دهد بین هر یک از هشت برگه اولی که باز کرده اید جابجا شوید. شماره گذاری از سمت چپ شروع می شود، تب سمت چپ شماره 1 است.

Ctrl+9: اگر همزمان بیش از هشت تب دارید، از این میانبر برای جابجایی به سمت راست ترین برگه ای که باز کرده اید استفاده کنید.

Ctrl+Tab یا Ctrl+Page Down: از یکی از این میانبر ها برای رفتن به تب کروم سمت چپ برگه ای که در آن هستید استفاده کنید.

Ctrl+Shift+Tab یا Ctrl+Page Up: برعکس میانبر بالا، این یکی به شما امکان می دهد به برگه سمت راست موردی که در حال حاضر استفاده می کنید، بروید.

اگر از Mac استفاده می کنید، در اینجا میانبر ها با تغییرات کوچک قابل استفاده هستند:

Cmd+1-8: همانند Ctrl+1-8 به شما امکان می دهد بین هشت تب اولی که باز کرده اید جابه جا شوید؛ جایی که شماره 1 در سمت چپ قرار گرفته است.

Cmd+9: مشابه Ctrl+9 از این برای رفتن به سمت راست ترین تب استفاده کنید.

Cmd+Option+Right Arrow: درست مانند Ctrl+Tab یا Ctrl+Page Down، این یکی به شما امکان می دهد به برگه سمت چپ بپرید.

Cmd+Option+فلش چپ: در نهایت، مانند Ctrl+Shift+Tab یا Ctrl+Page Up، از این میانبر برای پرش به برگه سمت راست استفاده کنید.

3- تب کروم مورد نظر خود را جستجو کنید

پس از تست نسخه آزمایشی در سال 2021، کاربران می توانند از نماد جستجوی Tab استفاده کنند.

با کلیک کردن روی این فلش کوچک رو به پایین در کنار دکمه کوچک کردن پنجره در کروم، می توانید منوی مفیدی را که رسانه های صوتی و تصویری در حال پخش، برگه های باز و برگه های اخیرا بسته شده را نشان می دهد، جستجو کنید.

از طریق این منو می توانید به سرعت به هر یک از گزینه های ذکر شده بروید. اگر تعداد زیادی تب مشابه باز دارید، مانند چندین YouTube ،Slack یا Google، این منو به شما امکان می دهد جزئیات هر کدام را مشاهده کنید تا بتوانید به شیوه ای سریع و کارآمد به آن ها منتقل شوید.

4- تب کروم را برای بعد ذخیره کنید

اگرچه از سال 2020 مرورگر کروم با تغییرات زیادی روبرو شده است، اما ذخیره کردن برگه ها در کروم عمدتاً به شکل قبل قابل استفاده است.

هنگامی که یک جلسه مرور مهم دارید و می خواهید همه برگه های فعلی خود را ذخیره کنید، می توانید این کار را به راحتی با کلیک راست روی هر فضای باز در بالای پنجره مرورگر خود و انتخاب گزینه Bookmark All Tabs انجام دهید؛ یا از میانبر Ctrl+Shift+D در Windows ،Linux و Chrome OS استفاده کنید.

در مک، میانبر Cmd+Shift+D برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد.

وقتی این کار را انجام می دهید، گوگل کروم یک پوشه مفید برای آن ها ایجاد می کند که می توانید آن را قبل از زدن دکمه آبی Save در سمت راست پایین پنجره ایجاد پوشه، نام گذاری کنید.

از طرف دیگر، می توانید با کلیک کردن روی نماد Bookmark This Tab در سمت راست نوار آدرس خود، که شبیه یک ستاره کوچک است، برگه ها را ذخیره کنید. یا در عوض، می توانید از میانبر صفحه کلید Ctrl+D برای انجام همین کار در ویندوز، لینوکس و سیستم عامل کروم استفاده کنید. برای مک، از Cmd+D استفاده کنید. پس از انجام این کار، روی Save کلیک کنید تا این برگه به طور ایمن ذخیره شود.

برای پیدا کردن همه نشانک های ذخیره شده خود، روی دکمه سه نقطه در سمت راست بالای پنجره خود کلیک کنید و گزینه Bookmarks را می بینید. ماوس را روی این گزینه نگه دارید تا به آنچه در اینجا ذخیره کرد هاید و همچنین به Bookmark Manager دسترسی داشته باشید.

5- یک برگه تازه را بلافاصله باز کرده و مشاهده کنید

در ویندوز، لینوکس و سیستم عامل کروم، می توانید از کلید های Ctrl+T برای باز کردن و رفتن به یک تب کروم تازه در یک حرکت شیفت استفاده کنید! معادل آن در مک، میانبر Cmd+T است.

اگر یک URL در کلیپ بورد خود دارید و می خواهید با حداکثر سرعت به آن پیمایش کنید، از این میانبر استفاده کنید و سپس Ctrl+V را در ویندوز، لینوکس و سیستم عامل کروم (Cmd+V در Mac) فشار دهید. روی دکمه enter ضربه بزنید و به سادگی به صفحه مورد نظر منتقل شوید.

به طور مشابه، در ویندوز، لینوکس و سیستم عامل کروم، می توانید از Ctrl+N برای باز کردن و ورود به پنجره تازه کروم (Cmd+N در مک) استفاده کنید. یا، در موارد شخصی تر، می توانید از Ctrl+Shift+N برای باز کردن یک پنجره ناشناس تازه (Cmd+Shift+N در مک) استفاده کنید.

6- یک فایل را در تب Current باز کنید

گوگل کروم علاوه بر اینکه یک مرورگر اینترنتی قوی است، قابلیت های رسانه ای بسیار بالایی نیز دارد. می توانید از آن برای باز کردن تعداد زیادی فایل مختلف که در رایانه شخصی شما ذخیره شده اند، از جمله فیلم، صدا و تصاویر استفاده کنید.

برای انجام این کار، از Ctrl+O در ویندوز، لینوکس و سیستم عامل کروم (Cmd+O در Mac) برای باز کردن فهرست فایل خود استفاده کنید. از اینجا، فایلی را که می خواهید در تب کروم مشاهده کنید انتخاب کنید و روی Open کلیک کنید تا در برگه فعلی شما ظاهر شود. همچنین مسیر فایل را در نوار آدرس خود خواهید دید.

این یک روش جایگزین برای باز کردن یک فایل به جای استفاده از برنامه در رایانه شما است. برای مثال، Windows Media Player می تواند برنامه پیش فرض در سیستم عامل ویندوز باشد که هنگام دوبار کلیک کردن روی یک فایل ویدیویی استفاده می شود.

برخی از ویژگی هایی که این ترفند در تب کروم را مفید می کنند، شامل آزمایش یک فایل برای مشاهده درست پخش آن می شود. کاربرد دیگر اشتراک گذاری فایل، فرستادن آن، یا اشتراک گذاری پیوند به یک فایل از طریق کروم است. به علاوه، از آنجایی که فایل اکنون در کروم است، می توانید از سایر ویژگی های مرورگر روی آن استفاده کنید.

7- تب کروم را به پنجره تبدیل کنید

در مواقعی، خواهید دید که باز کردن چندین پنجره علاوه بر تب های زیاد می تواند مفید باشد. به راحتی می توانید با یک ترفند سریع دومی را به اولی تبدیل کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که قبل از کشیدن برگه به سمت پایین، روی آن کلیک کرده و نگه دارید.

همانطور که پنجره تازه را به سمت پایین می کشید، یک نوار سفید در بالای صفحه خود خواهید دید. نگران نباشید؛ این فقط نشان می دهد که شما در حال جابجایی یک پنجره هستید.

اگر می خواهید این فر ایند را معکوس کنید تا یک پنجره به یک تب در یک پنجره دیگر تبدیل شود، برعکس عمل کنید: قبل از کشیدن آن در بین برگه ها در پنجر ه های دیگر، بالای پنجره جدا شده خود را کلیک کنید و نگه دارید. می توانید آن را به هر شکاف برگ های بکشید و در هر کجا که فکر می کنید بهتر است قرار دهید.

8- به سرعت یک یا همه برگه ها را ببندید

اگر در مواقعی نیاز به بستن سریع تب ها دارید، میانبر صفحه کلید زیر را در ویندوز، لینوکس و سیستم عامل کروم وارد کنید: Ctrl+W (Cmd+W در مک). اگر در استفاده از ماوس سریعتر از صفحه کلید هستید، می توانید با کلیک وسط روی آن نیز تب کروم را ببندید.

یا اگر تعداد زیادی برگه باز دارید که نیاز به بسته شدن فوری دارند، می توانید از Ctrl+Shift+W برای بستن همه برگه های باز در یک پنجره در ویندوز، لینوکس و سیستم عامل کروم استفاده کنید (Option+Cmd+ W در مک).

9- برگه ای که تازه بسته اید را دوباره باز کنید

تا به حال شده است که به طور تصادفی تب کروم خود را به اشتباه ببندید؟

خوشبختانه، در این حالت همه چیز از بین نمی رود، زیرا می توانید با استفاده از Ctrl+Shift+T در ویندوز، لینوکس و سیستم عامل کروم (Cmd+Shift+T در مک) یک برگه بسته را دوباره باز کنید.

برگه احیا شده دقیقاً در جایی که بسته شده است ظاهر می شود؛ صرف نظر از اینکه در یک انتهای پنجره شما باشد یا در بین چند برگه دیگر.

10- تب کروم خود را سفارشی کنید

آخرین ترفند این است که چطور برگه های کروم خود را سفارشی کنید. در یک برگه تازه، به گوشه پایین سمت راست نگاه کنید تا دکمه Customize Chrome را پیدا کنید.

هنگامی که روی آن کلیک می کنید، یک منوی عمودی در سمت راست پنجره شما ظاهر می شود.

در اینجا، می توانید یک طرح رنگ تازه برای برگه های خود انتخاب کنید که گاهی اوقات به عنوان Colorway شناخته می شود؛ قابلیتی که دارای عکس ها یا آثار هنری با وضوح بالا، گزینه فعال کردن میانبر های برگه تازه و امکان تغییر میانبر های برگه به مواردی که خودتان انتخاب کرده اید یا آن ها را برای سایت هایی که اغلب بازدید می کنید، تنظیم کرده اید.

منبع: شبکه چی

به "تب کروم: بهترین و قدرتمندترین ترفندها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تب کروم: بهترین و قدرتمندترین ترفندها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید