افزایش 281 درصدی یارانه نهاده های کشاورزی

به گزارش وبلاگ ویکی، خبرنگاران : اعتبارات یارانه نهاده ها، عوامل تولید و خرید تضمینی محصولات کشاورزی به غیر از گندم در لایحه بودجه سال آینده 281.5 درصد نسبت به سال 99 رشد نشان می دهد.

افزایش 281 درصدی یارانه نهاده های کشاورزی

به گزارش وبلاگ ویکی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارتخانه افزود: دولت یارانه نهاده ها، عوامل تولید و خرید تضمینی محصولات کشاورزی به غیر از گندم از محل اعتبارات هزینه ای ملی وزارت جهاد کشاورزی در لایحه بودجه سال 1400 را 2480 میلیارد نومان پیش بینی کرده است.

حسن قاسمی گفت: این رقم در بودجه سال 99 در همین ردیف 650 میلیارد تومان بود.

وی گفت: دولت برای خرید تضمینی گندم و یارانه نان نیز از محل دیگر یعنی از ردیف 16 جدول تبصره (14) لایحه بودجه 1400 مبلغ 22 هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده ضمن آن که درسال 1400 با تصمیمات هیات وزیران علاوه بر اعتبار فوق، منابع لازم برای خرید گندم از محل تسهیلات بانکی و منابع داخلی شرک بازرگانی دولتی ایران نیز تامین خواهد شد.

وی گفت: برای ساماندهی تولید و خرید تضمینی چای 200 میلیارد تومان در جدول مصارف هدفمندسازی یارانه ها، موضوع تبصره (14) از سوی دولت در لایحه 1400 پیشنهاد شده که نسبت به رقم 160 میلیارد تومان سال 99 در همین ردیف 25 درصد رشد نشان می دهد.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی درباره یارانه خرید واکسن و واکسیناسیون دام گفت: اعتبارات واکسن و واکسیناسیون دام در لایحه بودجه 1400 در مجموع 650 میلیارد تومان لحاظ شده که حاکی از افزایش 196.4 درصدی نسبت به سال 99 است.

وی ادامه داد: از مبلغ یاد شده 300 میلیارد تومان آن از محل اعتبارات هزینه ای ملی دامپزشکی کشور و 350 میلیارد تومان دیگر از محل ردیف 20 جدول مصارف هدفمندسازی یارانه ها برای واکسن و واکسیناسیون پیش بینی شده است.

قاسمی با بیان این که در بخش اعتبارات هزینه ای ملی برای نخستین بار ردیف جدیدی به عنوان یارانه سود تسهیلات تولید و صادرات زعفران در لایحه بودجه سال آینده ایجاد شده است، گفت: یارانه سود تسهیلات تولید و صادرات زعفران در این لایحه از سوی دولت 30 میلیارد تومان لحاظ شد.ه است

وی همچنین از اختصاص اعتبارات هزینه ای به مبلغ 6 میلیارد تومان برای پرداخت پرسنلی شرکت سهامی هواپیمایی خدمات ویژه در ذیل اعتبارات هزینه ای شرکت مادر تخصصی خدمات برای نخستین بار در لایحه بودجه سال 1400 خبر داد.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی به سهم 2120 میلیارد تومانی دولت در تقویت صندوق بیمه کشاورزی در لایحه بودجه 1400 اشاره کرد و اذعان داشت: این مبلغ به صورت نقدی یا اسناد خزانه اسلامی اختصاص می یابد.

وی درباره اعتبارات تولید و اشتغال گفت: در ردیف 23 جدول تبصره (14) مبلغ 7 هزار میلیارد تومان بابت تولید و اشتغال (بند الف تبصره 18) برای کل کشور در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی شده که سهم بخش کشاورزی پس از تصویب این لایحه از سوی سازمان برنامه و بودجه مشخص می شود.

قاسمی با بیان این که در تبصره (19) لایحه بودجه 1400 در قالب اجرای ماده (27) قانون الحاق (2) دستگاه های اجرایی مکلف شدند شرایط واگذاری طرح های جدید، نیمه تمام و آماده بهره برداری را فراهم کنند، افزود: این واگذاری از طریق انعقاد قرارداد یا مشارکت با بخش خصوصی، تعاونی، شهرداری و دهیاری خواهد بود.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به این تبصره، 42 پروژه به ارزش 252 میلیارد تومان برای شرکت شهرک های کشاورزی به منظور واگذاری پیش بینی شده است.

وی از نکات جدید دیگر در لایحه بودجه سال آینده به اختصاص 30 درصد اعتبارات حاصل از اخذ آب بهای چاه های کشاورزی مجاز فاقد کنتور هوشمند برای اجرای طرح های افزایش بهره وری آب به وزارت جهاد کشاورزی در قالب بند (ه) تبصره (8) اشاره کرد.

قاسمی گفت: در صورت تصویب از سال آینده بر اساس بند (الف) تبصره (3) لایحه بودجه 1400 سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز مجاز به استفاده از تسهیلات تامین مالی خارجی (فاینانس) برای تجهیز آزمایشگاه های خود می شود.

منبع: اقتصادنیوز

به "افزایش 281 درصدی یارانه نهاده های کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 281 درصدی یارانه نهاده های کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید